Get Adobe Flash player

Службе:

Општа медицина
  • Хитна медицинска помоћ
  • Медицина рада
  • Служба за заштиту жена
  • Поливалентна патронажа
  • Стоматолошка здравствена заштита
  • Лабораторијска дијагностика
  • Правни и кадровски послови
  • Економско финансијски послови
  • Техничко одржавање
  • Здравствене заштита деце и омладине
  • Светски дан уха и слуха, 3. март

    alt03.03.2019.Светска здравствена организација упозорава да је 1,1 милијарда људи старости од 12 до 35 година изложена опасности од губитка слуха. Данас смо сви, посебно деца и млади људи, стално изложени буци и то често опасној буци која може значајно утицати на оштећење слуха. Гласне пројекције у биоскопским салама, концертима, спортским догађајима, угоститељским објектима, разним приредбама на отвореном, чак и у великим трговинским центрима, улична бука и прегласно слушање музике захтевају смањење јачине звука на нижи ниво који је за све нас пријатнији и прихватљивији.

    На губитак слуха могу указивати знаци и симптоми као што су тешко разумевање говора (нарочито уз позадинску буку или у групи људи), када говор и други звуци често чине пригушеним или тражите друге да говоре спорије, јасније и гласније, повећавате јачину тона на радију или ТВ, чешће него обично или се повлачите из разговора због проблема у комуникацији.

    Очувању слуха и здрављу уха посвећен је Светски дан уха и слуха -3. март, а главна тема овогодишњег дана је "Проверите свој слух!". Циљ је подизање свести и промовисање активности у заједници које ће побољшати здравље уха и слуха.

    Светска здравствена организација процењује да 360 милиона људи има озбиљно оштећење слуха (5,3% светске популације), а најмање половина пацијената са адекватним поступцима примарне превенције може спречити губитак слуха. Више од 300 милиона људи пати од хроничне болести уха. Озбиљно оштећење слуха је присутно код 32 милиона деце. У детињству се дијагностикујеоко 25% оштећења слуха, док се најмање половина оштећења може спречити уклањањем узрока губитка или слабости слуха. Откривање у раном детињству је изузетно важно због будућег развоја говора и језика, пет од 1000 деце рођено је глуво или са оштећењем слуха. Једна трећина људи старијих од 65 година је слух је оштећен, а процењује се да ће делимични губитак слуха погодити 40% људи старијих од 60 година.

    Шта све данас угрожава слух?

    Музика коју свакодневно слушамо на ЦД или МП3 плејеру, једна од најмање познатих, али најопаснијих, убица слушних ћелија. Научници упозоравају да је данашња генерација младих изложена озбиљном ризику од губитка слуха, не у познијим годинама, већ много раније. Јачина звука тих уређаја шаље музику преко слушалица директно у наше ухо тако да више не чујемо људе около или буку пролазећих аутомобила, што значи да је превише гласно и опасно. Доказано је да бука од 85 db током осам сати,временом узрокује губитак слуха, док на уређајима као што је МП3 плејер користимо много већу јачину (обично више од 100 db). Зујање у ушима је једна од последица, односно начин на који се ухо репарира и враћа у претходно стање.

    Практични савети за очување слуха

    • Пазите да се не излажете звуку вишем од 85 db;
    • Ако ипак морате бити изложени буци, сваких 15 минута направите „тиху“паузу;
    • Користите производе за заштиту слуха - можете их купити у апотеци;
    • Ако слушате музику преко слушалица, не повећавајте звук;
    • Немојте стајати близу звучника или појачала звука;
    • Не возите аутомобил пуном брзином са отвореним прозором;
    • Ако возите мотор, обавезно заштитите уши;
    • Одмах санирајте инфекције уха;
    • Ако приметите губитак слуха који ствара тешкоће у свакодневном животу или ако имате болове у уху - обратите се лекару.

    Недавна истраживања откривају да је наш слух директно повезан са здрављем кардиоваскуларног система, јер проток крви у глави омогућава да ухо добро чује и функционише правилно. Генерално, вежбе побољшавају циркулацију крви у телу и стога су неопходне ако желимо да имамо добар слух. За кардиоваскуларно здравље и добар слух, препоручују се аеробне вежбе - трчање, пливање, ходање. Потребно је тренирати три до пет пута недељно, најмање 20 до 30 минута дневно.

    altПроверите слух! Мобилна апликација за проверу слуха коју препоручује Светска здравствена организација:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hearxgroup.hearwho

    Download on the App store

    Get it on Google Play