Get Adobe Flash player

Решите се непријатног задаха из уста

Непријатан задах је нешто о чему сви бринемо, али смо исувише учтиви да бисмо га споменули када га приметимо код других.

Готово свако у неком моменту живота има лош задах из уста, али за једну од четири одрасле особе у Великој Британији, то представља редовни проблем. Због дуготрајног лошег задаха из уста особа се може осећати стидљиво, чудно и претерано самосвесно.

Задах из уста се веома лако примети код других, али ми никад нисмо потпуно сигурни какав је квалитет нашег властитог даха.

Уопштено, лош задах (такође назван халитоза), није опасан. У већини случајева узрокује га лоша орална хигијена.

Комадићи хране који се заглаве између зуба или остану на језику разлажу се и могу узроковати лош задах.

Храна са интензивним мирисом попут белог и црног лука, неких млечних производа (попут сира), кафа, цигарете или неке врсте лекова могу краткотрајно узроковати лош задах из уста.

Наслаге распадајуће хране и комадићи друге прљавштине могу се скупљати на површини крајника, и представљају још један могући извор непријатног задаха.

Лош задах могу узроковати и нека медицинска стања попут сувих уста, дијабетеса, гастритиса, инфекција грла, носа или плућа, као и проблеми са јетром и бубрезима.

САВЕТИ ЗА СВЕЖ ДАХ

 

  • Перите зубе двапут дневно. Користите пасту за зубе са флуором. Правилно и редовно прање уста веома је значајно за одржавање свежег даха.
  • Четкајте или стружите површину језика . Специјални мекани гумени чистач који се зове стругач језика може отклонити бактерије са задњег дела језика, а који се може изоставити приликом прања зуба.
  • Користите конац за зубе . Прање зуба чисти само 60% површине зуба.Коришћењем конца за зубе отклањате остатке хране заробљене између зуба, која може да почне да се разлаже и непријатно мирише. Још један производ који можете купити за чишћење простора између зуба јесте интерденталне четкице.
  • Користите антибактеријску течност за испирање уста . Најбоље време да користите ову течност јесте пре спавања. Постоји много различитих врста течности за испирање уста. Већина их садржи алкохол, међутим, алкохол може да исуши и изиритирати усну дупљу, стога, ако вам се јаве ови проблеми, пређите на производ који не садржи алкохол већ хлорхексадин или хидроген пероксиди.
  • Користите жвакаћу гуму без шећера. Жвакање стимулише производњу пљувачке и спречава исушивање уста. Сува уста могу допринети лошем задаху.Међутим, жвакаћа гума не сме постати замена за правилну хигијену уста, Увек пажљиво оперите зубе и усну дупљу, чак и ако сте користили жвакаћу гуму.
  • Најмање једном годишње посетите стоматолога . Приликом те посете зубар вам може скинути наслаге и каменац са зуба, и можете проверити да ли су ваше навике прања зуба одговарајуће. Том приликом, такође, стоматолог вам може потврдити да ли имате лош задах.
  • Престаните пушити . Ако пушите, ваш дах вјероватно мирише на устајали дим.Пушење цигарета такође повећава ризик од обољења десни, које представља још једна узрок непријатног задаха.

 

Ако дуготрајно имате лош задах, покушајте да водите дневник о свој храни коју једете и лековима које узимате. Понесите овај дневник приликом ваше следеће посете стоматологу који вам може понудити савете о томе како да решите тај проблем.

Ако мислите да вам се дах није побољшао без обзира шта сте урадили, можда уопште и немате непријатан задах. Неке особе су убеђене да имају лош задах из уста када то уствари није случај. Ово стање назива се халитофобија.

Особе за халитофобијом имају параноичан страх од могућности да имају лош задах, те постају опседнути чишћењем зуба, жвакањем жвака и коришћењем освеживачи даха.

Лечење халитофобије укључује терапије разговором и когнитивне бихевиористичке терапије у циљу помагања особи да превазиђе параноју по питању квалитета њеног / његовог даха.